default_mobilelogo

 

 

Ніхто не зможе заперечити, що обдарованість — найважливіше, якщо не найголовніше, багатство будь-якої країни.
М.Полєнова

 

«Інтелект України» реалізується в усіх областях України та місті Києві. Метою Проекту є створення системи пошуку та освіти академічно та інтелектуально обдарованих дітей і учнівської молоді Концептуальна ідея – сінгапурське освітнє чудо без сінгапурських стресів.

 

Шляхи реалізації концептуальної ідеї:

 

  1. Упровадження SТЕM-освіти як провідного тренду модернізації освітніх систем, метою якої є підготовка фахівців у галузі сonvergingNBIC-технологій — ядра 6-го технологічного укладу, яка передбачає: 
    • фундаменталізацію освіти, починаючи з початкової школи, (поглиблене вивчення предметів природничо-математичного циклу;
    • навчання учнів на основі власних відкриттів;
    • поглиблене вивчення англійської мови, оскільки найбільш значущі наукові друковані та Інтернет-ресурси публікуються саме цією мовою.
  2. Технологію повного засвоєння знань, умінь і навичок, що ґрунтується на інноваційних високоефективних методиках.

Технологію збагачення освітнього процесу,щоґрунтується на тріадній моделі збагачення Дж. Рензуллі (інтелект, креативність, мотивація);

  1. Технології ціннісного насичення кожного уроку, спрямованої на виховання в учнів громадянської, соціальної, державницької тощо компетентностей.

 

Вдячна Богу і Світлані Володимирівні Кириленко, начальнику відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Інституту модернізації змісту освіти МОН України, за подаровану зустріч з «Інтелектом України» весною 2011р. у м. Харкові  в  гімназії №169. Саме там у гімназії Ірина Володимирівна Гавриш, доктор педагогічних наук, професор ХНПУ імені Г.С.Сковороди,  здійснювала мою давню мрію.

 

Ірина Володимирівна об’єднала науковців, вчителів і освітянських управлінців Харкова на плідне служіння дітям, на плекання інтелектуальної еліти держави! Коли ми відвідали уроки в початкових класах гімназії я відчула,  що це продовження на вищому рівні того, що миробили в початковій школі на німецькій землі, це удосконалений варіант моїх класів підвищених вимог в Українському колежі ім. В.О.Сухомлинського. При обговоренні  побаченого і відчутого на  уроках у проектних класах, я звернулася до керівника проекту професора Гавриш І.В.  з проханням включити Український  колеж в експеримент. Ледь умовила Ірину Володимирівну на участь в експерименті нашої школи, а повернувшись в колеж, розповіла про побачене на  педагогічній раді та стала переконувати вчителів початкових класів, включитися в експериментальну роботу. Признаюся, що умовляти, переконувати було, ой як не легко. Багато хорошого, цікавого, готового, напрацьованого роками, потрібно було змінити на нове і не звідане ще.

 

Я домовилася із директором  Харківської гімназії та з Іриною Володимирівною, що приймуть моїх першопроходців у Харкові, щоб мої вчителі відчули дивовижність даного проекту. Правду каже народна мудрість, що краще раз побачити, а ніж 10 раз почути. Повернулися окрилені. І необхідно було переконати у доцільності наших рішень ще й батьків.  Вони у нас були хороші!

 

Приїхала І.В.Гавриш, презентувала батькам майбутніх першокласників і вчителям колежу уже напрацьоване, розповіла проплани, перспективи і переваги.Батьки дали згоду на участь в експериментах, на дообладнання класних кімнат комп’ютерною технікою, на закупівлю нових підручників та посібників для дітей, … З першого вересня 2011р. ми включилися в експериментальні дослідження.  Не дуже скромно, але якби я, майже на колінах, не умовила тоді професора Гавриш, включити нас у її експеримент, то чи був би такий прекрасний результат по всій Україні!?    Моє щире, глибоке переконання  як  успішного науковця, практика, управлінця, вчителя початкових класів; за покликанням душі, мами, особливо бабусі, - даний проект необхідний  як повітря в освітянському просторі. Я радію, що моя  молодша внучка навчалася у проектному класі «Інтелект України» і мені доводилося, щороку, влітку, вникати у цікаві, продумані літні завдання з основних предметів.  А скільки українських патріотичних пісень пісень переспівано!? Пишаюся науковою дружбою з Іриною Володимирівною.

 

 

Сподіваюсь, що в МОН України знайдуть час, щоб серйозно вникнути у дивовижні напрацювання даного Проекту іприймуть державницькерішення на благо дітей України. Проект передбачає безкоштовне навчання дітей і учнівської молоді в проектних групах (класах) «Інтелект України» в закладах дошкільної та загальної середньої освіти з використанням підручників, що фінансуються за рахунок держави, та допоміжних навчально-методичних комплектів (зошитів на друкованій основі, довідників, ІКТ, плакатів, обладнання та матеріалів для проведення дослідів із фізики, хімії, біології), що закупляють батьки (на добровільних засадах).

 

Передбачається продовження навчання випускників 11 (12) проектних класів за спеціальними навчальними програми у вищих закладах освіти. Результати. У 2019-2020 навчальному році ЗНО склали випускники  першого 11-го проектного класу «Інтелект України» (Харків. гімназія№169): понад 72% учнів набрали 160-200 балів за всіма навчальними предметами.