default_mobilelogo

 

 

Глибоко переконана, що ключова педагогічна проблема – це духовність виховання, а  головне завдання покликаних наблизити, підняти, організувати, достукатися, спонукати духовність виховання - активно діяти.

 

  

У 2004 році в Кіровоградському  державному педагогічному університеті на  науково – практичній конференції визначалася модель сучасного виховання на основі гуманістичної парадигми, де вперше була представлена професором із Прибалтики І.Кевішасом ідея розробки концепції духовності виховання  у межах  теорії становлення особистості, розробленої нарівні докторської дисертації. Після конференції було переведено на українську мову  й  видано  монографію І.Кевішаса  "Становлення музичної культури школярів",   в якій українські вчителі, викладачі і студенти вперше   могли ознайомитися з  науковими поглядами литовського професора  щодо становлення і розвитку особистості  в демократичномусуспільстві. 

 

Саме з тих часів  група науковців з десяти європейських країн почала міжнародне дослідження проблеми  духовності освіти і виховання, котре  продовжувалося протягом років й результати  якого представлено в 5 колективних монографіях (2009, 2012, 2014, 2016, 2019).  

 

Першими представниками з України, хто долучилися до  досліджень проблеми духовності виховання й стали співавторами  першої  колективної монографії  "Духовность у світі людини" стали професори А.Растригіна і О.Олексюк, а по мірі того, як поступово розроблялись концептуальні основи  духовності  виховання,  поширення яких у вітчизняному освітньому просторі  все більше привертало увагу українських науковців.      Усвідомлення  широким  загалом сучасних   українських науковців нагальної   необхідності  дослідження   феномену духовності виховання  й особливостей його існування  в  демократичному суспільстві, а також   запровадження вищезгаданої концепції, розробленої професором Іонасом  Кевішасом,  на практичному рівні, зумовили  глибоке й довготривале дослідження   горизонту духовності виховання, результати якого було опубліковано в монографії «Горизонт духовності виховання», що  вийшла з друку у 2019 році. 

 

У новій колективній монографії зусиллями українських і литовських учених обґрунтовано горизонт духовності виховання як феномен реальності і фактор розвитку педагогічного процесу в контексті сучасної парадигми освіти. Дослідження поглиблює наукове розуміння сутності, умов і механізмів становлення особистості суб’єктом духовності середовища, збагачує загальну теорію виховання, відкриває можливості для пошуків нових способів демократизації морального суспільства.

 

Моя стаття «Відродження духовної місії української освіти» (с.91- 107) в  колективній монографії «Горизонт духовності виховання». 

 

В Україні було переведено на українську мову й видано монографію І.Кевішаса "Становлення музичної культури школярів", в якій українські вчителі, викладачі і студенти вперше могли ознайомитися з науковими поглядами литовського професора щодо становлення і розвитку особистості в демократичному суспільстві.

 

Саме з тих часів група науковців з десяти європейських країн почала міжнародне дослідження проблеми духовності освіти і виховання, котре продовжувалося протяго років й результати якого представлено в 5 колективних монографіях (2009, 2012, 2014, 2016, 2019).

 

Першими представниками з України, хто долучилися до досліджень проблеми духовності виховання й стали співавторами першої колективної монографії "Духовность у світі людини" стали професори А.Растригіна і О.Олексюк. А по мірі того, як поступово розроблялись концептуальні основи духовності виховання, їх поширення у вітчизняному освітньому просторі все більше привертало увагу українських науковців. Усвідомлення широким загалом сучасних українських науковців нагальної необхідності дослідження феномену духовності виховання й особливостей його існування в демократичному суспільстві, а також запровадження вищезгаданої концепції, розробленої професором Іонасом Кевішасом на практичному рівні, зумовили глибоке й довготривале дослідження горизонту духовності виховання, результати якого були опубліковано в монографії « Горизонт духовності виховання», що вийшла з друку у 2019 році.

 

У новій колективній монографії зусиллями українських і литовських учених обґрунтовано горизонт духовності виховання як феномен реальності і фактор розвитку педагогічного процесу в контексті сучасної парадигми освіти. Дослідження поглиблює наукове розуміння сутності, умов і механізмів становлення особистості суб’єктом духовності середовища, збагачує загальну теорію виховання, відкриває можливості для пошуків нових способів демократизації морального суспільства.

 

Хочу звернутися до Почесного доктора НАПН України Кевішаса Іонаса - габілітованого доктора педагогічних (соціальних) наук, професора:

 

«Високоповажний професоре Іонас, щиросердно дякую Вам за співпрацю!

 

Ви духовний та інтелектуальний лідер цього унікального міжнародного проекту, який квітує і плодоносить п’ятьма монографіям. Понад 15 років Ви є науковим капітаном проекту і взяли на себе всю повноту відповідальності як істинний науковий лідер. З часом до Вас приєднувалися нові вчені з різних країн в тому числі і з України, але Ви залишаєтеся для всіх нас духовно-інтелектуальним маяком серед бурхливих хвиль апокаліптичного періоду світового масштабу. Ми молимо Бога і вищі небесні сили укріпити Вас, дарувати Вам крила натхнення, аби не зупинятися на досягнутому і залучити а також підняти підняти на новий інтелектуальний та духовний рівень нових талановитих вчених, які служать добру, істині, красі, дітям, освіті...

Україна та її науковці дякують Вам за ноосферне мислення, християнську мудрість і Вселенську любов у розбудові храму духовності виховання в Литві, Україні, Європі, Світі. Пансофія Яна Амоса Коменського (всіх учити усьому) у Вашій інтерпретації осяває сучасну науку сонячними променями духовного виховання всіх і кожної особистості. Ви - істинний послідовник нашого геніального академіка Володимира Вернадського, який закликав мислити глобально, а діяти - локально! Тому на цьому нелегкому шляху закликаємо Вас іти через терен до зірок!

Хай всі наші плани і мрії здійснюються в доброму здоров’ї, щасті, радості, повазі, успіхах і любові!»

 

 

Більше про співпрацю з прибалтійськими колегами можна знайти в інтернеті за пошуковою фразою "Горизонт духовності виховання".